خودکشی نظامی صهیونیست حاضر در جنگ غزه-راهبرد معاصر

خودکشی نظامی صهیونیست حاضر در جنگ غزه

یک نظامی رژیم صهیونیستی بعد از بازگشت از جنگ در غزه در نهاریا خودکشی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی از خودکشی یکی از نظامیان صهیونیست بعد از بازگشت از جنگ غزه در ساحل منطقه نهاریا خبر دادند.

 

این رسانه‌ها جزئیات بیشتری از هویت این نظامی صهیونیست و رتبه نظامی وی را منتشر نکردند.

 

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص در بهار گذشته به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که تعداد نظامیانی که در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی خودکشی کردند، ۱۰ نفر بوده است که برخی از آنها سرگرد و سرهنگ دوم بودند.

 

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت که گرایش به خودکشی پس از شروع جنگ ۷ اکتبر (۱۵ مهر ماه) در میان نیروهای ۳۰ تا ۴۰ ساله افزایش یافته است.

 

پروفسور یوسی توی بلز رئیس مرکز پژوهش های خودکشی و مشکلات روانی در مرکز روبین در رژیم صهیونیستی در این باره گفت: خودکشی در زمان جنگ در میان نظامیان معمول نیست بلکه در پایان جنگ شایع است که شخص احساس گناه می کند، اما اکنون خودکشی در شرایط تداوم جنگ نشانه شدت کشتار در غزه و تاثیر آن بر وضع روانی نظامیانی است که از آن مطلع هستند.

 

این روزنامه خاطرنشان کرد که یکی از افرادی که خودکشی کرد، افسری بود که دو هفته پس از شروع طوفان الاقصی به خودش شلیک کرده بود و جسدش در خودرو او پیدا شد.

 

ارتش صهیونیستی این ۱۰ نفر را به عنوان کشته های جنگ اعلام کرده و حاضر نیست به خاطر به اصطلاح مسائل امنیتی واقعیت را بیان کند.

 

ارتش صهیونیستی اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۶۲۰ افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده اند اما تعداد واقعی ۶۳۷ نفر است که ۱۷ نفر در تصادف رانندگی و خودکشی کشته شده اند اما خبر کشته شدن آنان اعلام نشده است.

 

بنا بر برخی گزارش های رسانه ای، از سال ۱۹۷۳ میلادی تاکنون ۱۲۲۷ سرباز اسرائیلی خودکشی کرده اند اما ارتش صهیونیستی ادعا کرده که بر اثر شلیک اشتباهی کشته شده اند و نه خودکشی و اینکه اطلاعات دقیقی از این حوادث ندارد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده